Organizacja
- Przedszkole jest instytucją oświatową, wychowawczo – dydaktyczną i opiekuńczą oraz realizuje zadania zawarte w Statucie Przedszkola.
- Podstawową jednostka organizacyjną Przedszkola jest oddział złożony z dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
- Podstawą przyjęcia dziecka do Przedszkola jest wypełnienie Karty Personalnej dziecka.
- Do Przedszkola przyjmowane są dzieci, które SA samodzielne, komunikują swoje potrzeby.
- Przedszkole jest czynne w godzinach: 7:00 do 16:00.
- Należy zgłosić nieobecność dziecka do 9:00 rano.
- Dziecko należy odbierać do godz. 16:00, jeśli nie została wcześniej uzgodniona z wychowawcą późniejsza godzina odbioru.
- Dziecko mogą przyprowadzać i odbierać rodzice lub prawni opiekunowie albo upoważniona przez nich osoba (pełnoletnia), po uprzednim poinformowaniu Przedszkola i potwierdzeniu na piśmie.
- Dziecko przyprowadzane do Przedszkola musi być zdrowe, tj. niemające kataru, gorączki, biegunki, wymiotów, itp.
- Dziecko powinno posiadać buty na zmianę, bieliznę i odzież na przebranie.
- Każde dziecko ma przypisane mu miejsce w szatni.
- W Przedszkolu jest wyznaczany czas na odpoczynek dzieci.
- Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o Podstawę Programową, Program Wychowania w Przedszkolu, wybrany spośród Programów wpisanych do wykazu programów dopuszczonych przez MEN do użytku w przedszkolu, oraz programy autorskie opracowane przez nauczycieli Przedszkola.
- Przedszkole funkcjonuje 11 miesięcy w roku.
- Przedszkole nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone do Przedszkola. Do Przedszkola nie wolno przynosić własnych posiłków (wyjątek stanowią uzgodnione z dyrekcja diety).
- Przedszkole ubezpiecza każde dziecko od następstw nieszczęśliwego wypadku.
Zadania Przedszkola
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju każdego dziecka.
- Sprawowanie opieki nad wychowankami, zapewnienie im bezpiecznych warunków.
- Rozwijanie w ramach istniejących zainteresowań, uzdolnień i talentów dzieci.
- Współdziałanie z rodzicami w zakresie niezbędnym do rozwoju dzieci.
- Stwarzanie warunków do rozwoju samodzielności dzieci, dążenia do osiągania celów, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego środowiska, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu dziecka oraz poszukiwania informacji.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni i fantazji dzieci.
- Tworzenie warunków harmonijnego rozwoju fizycznego dzieci oraz uczenie bezpiecznych i prozdrowotnych zachowań.
- Współdziałanie z rodziną poprzez wspomaganie jej w wychowywaniu dzieci oraz rozpoznawanie możliwości rozwojowych dziecka.
- Zapewnienie dzieciom możliwości udziału w zajęciach dodatkowych, które mogą być finansowane ze środków Przedszkola lub dodatkowych opłat ponoszonych przez rodziców.
Prawa dziecka
Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego.
- szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania oraz akceptacji jego osoby taką, jaka jest.
- ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej.
- poszanowania własności.
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa uczenia się.
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć związanych z przykrymi i dotkliwymi zdarzeniami.
Prawa i obowiązki rodziców
- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z Przedszkola lub zapewnienie upoważnionej osoby zastępczej.
- Terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
- Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu (najpóźniej do godz. 9:00 rano)
- Rodzice maja prawo do:
- zapoznania się z programem i zadaniami Przedszkola.
- uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji ma temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka.
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy.
- wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi opinii na temat pracy Przedszkola.
- przebywania w Przedszkolu oraz obserwowania zajęć po wcześniejszej konsultacji z nauczycielem.
- rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określania drogi jego indywidualnego rozwoju.